رژیم لاغری هفته ای : چگونه در یک هفته وزن کم کنیم

رژیم لاغری هفته ای

چگونه در یک هفته لاغر کنیم؟ کاهش وزن در چند روز و کاهش وزن سریع چگونه است؟ رژیم لاغری هفته ای و چگونه سریعا وزن کم کنیم را در ادامه بخوانید.

بخوانید: برنامه کامل رژیم لاغری سیب : رژیم سیب چیست؟

چگونه سریع وزن کم کنیم

اگر تنها هفت روز یا همان یک هفته برای کاهش وزن وقت دارید و می‌خواهید خود را برای یک رویداد مهم به تناسب اندام برسانید می‌توانید از یک رژیم غذایی هفت روزه کمک بگیرید. براساس بیانیه انجمن قلب آمریکا، رژیم‌های غذایی سریع مانند یک رژیم غذایی هفت روزه را منع می‌کند زیرا این رژیم‌ها ناپایدار هستند و کاهش وزن در دراز مدت را تضمین نمی‌کنند. از همین رو بهتر است قبل از شروع رژیم هفت روزه برای کاهش وزن با پزشک مشورت کنید به ویژه اگر مشکلات سلامتی یا آلرژی دارید.

با این حال می‌توان در عرض هفت روز تغییراتی در وزن ایجاد کرد چه بهتر که به دنبال راه حل‌های طبیعی برای کاهش وزن باشید.

رژیم لاغری هفته ای

غذاهای سالم بخورید

شاید تصور کنید در طول هفت روز برای کاهش وزن نباید لب به غذا زد اما این کار اشتباه است. شما باید بدانید چه نوع غذاهایی را به رژیم خود اضافه کنید و چه خوراکی‌هایی دوری کنید. در این هفت روز سعی کنید از میوه‌ها و سبزیجات زیاد استفاده کنید. این مواد شما را سیر نگه می‌دارند. نباید هیچ یک وعده‌های غذایی را به ویژه صبحانه از قلم بیندازید. در عوض باید هرچیزی را در مقدار کنترل شده مصرف کنید. برای از دست دادن وزن در هفت روز باید تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. مثلا از کربوهیدرات‌ها، شکر و نمک و غذاهای سرخ کردنی دوری کنید.

پروتئین در هر وعده غذایی

رژیم لاغری هفته ای

غذاهای پروتئینی باید در سبد غذایی شما باشند.  مصرف منابع غنی پروتئین به کاهش وزن‌تان کمک بسیاری می‌کنند. از همین رو در طول این هفت روز از رژیم غذایی استفاده کنید که سرشار از پروتئین  است. منابعی مانند ماست، پنیر، آجیل و لوبیاها و تخم مرغ حاوی پروتئین زیادی هستند. برای سوختن کالری بیشتر هر روز باید فعالیت‌هایی از قبیل از پله بالا رفتن به جای استفاده از آسانسور نیز انجام دهید.

رژیم لاغری هفته ای : میان وعده‌های سالم انتخاب کنید

شاید تصور کنید که در طول این هفت روز باید میان وعده‌های خود را حذف کنید اما بالعکس مصرف میان وعده‌های سالم می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. از همین رو سعی کنید تنقلات سالم را  جایگزین بیسکوییت و شکلات و کوکی کنید و در عوض از سبزیجات و میوه و آجیل‌ها استفاده کنید. تمام جانک فودها، چیپس، بستنی و نوشیدنی‌های مصنوعی را از خود دور کنید. از سالادهایی که حاوی مقدار زیادی فیبر هستند استفاده کنید.

مصرف شیرینی‌ها را کنترل کنید

اگر عادت به خوردن شیرینی‌جات دارید سعی کنید در طول این رژیم هفت روزه کمتر استفاده کنید. می‌توانید با آدامس جوییدن میل خود را به خوردن شیرینی‌ها، کوکی یا آبنبات کمتر کنید. در رژیم غذایی نباید از نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های مصنوعی استفاده شود چرا که موجب افزایش کالری می‌شوند. در عوض باید مقدار زیادی آب بنوشید و به جای شیرهای پرچرب از شیرسویا استفاده کنید. همیشه یک تغییر کوچک موجب اتفاق‌های بزرگ می‌شود.

رژیم لاغری هفته ای : به طور منظم ورزش کنید

داشتن یک برنامه تمرینی منظم برای کاهش وزن بسیار مهم است. از همین رو باید سراغ تمریناتی بروید که تنها کالری شما را بسوزاند و موجب کاهش عضلات نشوند. تمریناتی مانند شنا کردن، پیاده روی، کاردیو و تمرینات مقاومتی برای کاهش وزن مناسب هستند.

 آب زیاد بنوشید

نوشیدن آب و یا دیگر نوشیدنی‌های کم کالری می‌توانند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشند. آب کالری صفر و مقدار کمی سدیم دارد. نوشیدن آب علاوه بر کاهش وزن ناخالصی‌ها و مواد اضافه بدن را دفع می‌کند. اضافه کردن چند قطره لیمو و چند برگ نعناع به آب می‌تواند طعم آن را دلپذیر کند. از همین رو در طول این هفت روز سعی کنید همیشه یک بطری آب به همراه داشته باشید.

ادامه رژیم هفته ای

سعی کنید این برنامه سالم را نه تنها فقط برای هفت روز بلکه بعد از هفت روز هم ادامه دهید. برای داشتن یک تناسب اندام بعد از هفت روز هم انگیزه داشته باشید و سعی کنید از یک رژیم غذایی سالم و تمرینات منظم استفاده کنید. گفتنی است داشتن خواب راحت و کافی نقش مهمی در از دست دادن وزن دارد. از همین رو سعی کنید روزانه ۷ الی ۸ ساعت استراحت و خواب داشته باشید. کاهش وزن برای برخی افراد یک چالش سخت است. از همین رو اگر به شدت اضافه وزن دارید و چاق هستید بهتر است علاوه بر رعایت نکاتی که گفته شد صبر پیشه کنید تا نتیجه آن را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *