درمان خانگی گرفتگی عروق قلب + درمان گرفتگی رگ های قلب

درمان خانگی گرفتگی عروق قلب چگونه است؟ راه های درمان گرفتگی عروق قلب چیست ؟ درمان گرفتگی قلب با رژیم غذایی و نقش سیگار در گرفتگی رگ های قلب.

بخوانید: درمان ناراحتی قلبی :‌ روش های طبیعی و خانگی درمان ناراحتی قلبی

حذف پلاک از دیواره‌های عروق کار دشواری است. در حقیقت، این کار بدون یک درمان تهاجمی تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. بهترین کار این است که رشد پلاک را متوقف کنیم و از تشکیل پلاک در آینده پیشگیری کنیم. در این نوشتار با شیوه‌های طبیعی برای پیشگیری از تشکیل پلاک و رفع گرفتگی عروق آشنا خواهیم شد.

انواع درمان خانگی گرفتگی عروق قلب

۱. یک رژیم غذایی مناسب برای قلب را دنبال کنید

رژیم غذایی نقش مهمی در توسعه سلامت قلب و کاهش ریسک تشکیل پلاک بازی می‌کند. هرگز برای داشتن یک رژیم غذایی سالم دیر نیست. همان‌طوری که سالها با خوردن غذاهای ناسالم به بدن‌تان آسیب وارد کرده‌اید، شروع خوردن غذای سالم هم می‌تواند به آن فایده برساند. برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای سلامت قلب و عروق موارد زیر را در نظر داشته باشید:

– چربی‌های خوب را به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید. چربی‌های خوب در غذاهایی مانند زیتون، مغزها، آووکادو و ماهی یافت می‌شوند.

– چربی اشباع را در رژیم غذایی‌تان کاهش بدهید. چربی‌هایی که در گوشت چرب و لبنیات یافت می‌شوند چربی‌های اشباع نام دارند. گوشت بدون چربی بخورید و سعی کنید در غذاهای‌تان سبزیجات بیشتری مصرف کنید.

افزایش مصرف فیبر

– مقدار مصرف فیبرتان را افزایش بدهید. فیبر محلول به کلسترول بد بدن را کاهش می‌دهد. شما می‌توایند فیبر محلول را در غذاهایی مانند سبزیجات، عدس،‌ لوبیا، و جوی دوسر یافت می‌شود.

– مقدار شکر مصرفی‌تان را کاهش بدهید. ویتامین‌ها و مواد معدنی همراه با قند در میوه‌ها به طور طبیعی یافت می‌شوند. قند موجود در غذاهای فراوری شده و نوشیدنی‌های شیرین هیچ ارزش غذایی ندارد. قند بیش از حد می‌تواند تاثیر منفی روی سلامتی‌تان بگذارد.

درمان خانگی گرفتگی عروق قلب

۲. درمان خانگی گرفتگی عروق قلب : بیشتر حرکت کنید

ورزش و فعالیت می‌تواند سلامت قلب و عروق شما را بهبود بدهد و از بروز بیماری پیشگیری کند. اگر به لحاظ فیزیکی فعال نیستید،‌ آرام آرام شروع کنید. هفته‌ای یکی دو بار پیاده‌روی کنید. بعد از گذشت مدتی، زمانی که برای‌تان مقدور بود، بیشتر پیاده‌روی کنید. بعد کم کم برنامه‌ریزی کنید که هفته‌ای ۵ روز و روزی سی دقیقه تمرین سبک داشته باشید.

۳. وزن‌تان را کاهش بدهید

زمانی که مواد غذایی سالم‌تری بخورید و تحرک بیشتری هم داشته باشید، نتیجه طبیعی کاهش وزن‌تان خواهد بود. از دست دادن چند کیلو از وزن‌تان می‌تواند تاثیر عظیمی روی وضعیت سلامتی‌تان از جمله سلامت قلب و عروق داشته باشد.

۴. درمان خانگی گرفتگی عروق قلب : سیگار را ترک کنید

روزی که سیگار را ترک کنید، سلامتی‌تان کم کم به حالت اولیه بازخواهد گشت. ترک سیگار کلسترول خوب‌تان را هم افزایش می‌دهد. در صورتی که برای ترک سیگار به کمک نیاز داشتید، ‌حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

۵. دارو مصرف کنید

اگر اعمال تغییراتی در سبک زندگی‌تان تاثیری نداشت، پزشک‌تان باید داروهایی را برای کاهش سطح کلسترول بد و جلوگیری از تشکیل پلاک تجویز کند. فقط یادتان باشد که داروهای کلسترول را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف کنید. بسیاری از داروها با اعمال برخی تغییرات مثبت در سبک زندگی‌تان تاثیر بهتری خواهند داشت. بنابراین ابدا ایده بدی نیست که تغییرات مثبتی در سبک زندگی‌تان داشته باشید حتی اگر در حال مصرف دارو هستید.

منبع: healthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *