جلوگیری از انتقال کرونا در ماشین شخصی یا اسنپ و آژانس

انتقال کرونا در ماشین

در حالی که مرکز کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا در اطلاعیه‌ای از شهروندان این کشور خواسته است که از سفر کردن در ایام روز شکرگزاری خودداری کنند. با این حال سفر با هواپیما در این کشور رکوردهای جدیدی را زده است.

از طرف دیگر این مرکز توصیه‌هایی را برای جلوگیری از شیوع کرونا در ماشین برای شهروندان منتشر کرده است. اگر استفاده از ماسک می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری کرونا را کاهش دهد اما این در صورتی است که همه شهروندان از ماسک استفاده کنند و با این حال باز هم احتمال انتقال ویروس صفر نمی‌شود.

علاوه بر هواپیما مردم همچنان از وسایل نقلیه عمومی نیز استفاده می‌کنند و احتمال شیوع در این مکان‌ها نیز زیاد است. حتی اگر با ماشین شخصی خود نیز قصد دارید به سفر بروید باز هم احتمال ابتلای شما به ویروس کرونا وجود دارد.

دانشگاه براون با انتشار تحقیقی در مورد گردش هوا در محیط خودرو ابعاد مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار داد.

نتایج مطالعه بر روی کرونا در ماشین

در این مطالعه با ارزیابی میزان گردش هوا در ماشین به صورت کامپیوتری، تخمین زده شده است که در صورت حضور یک راننده و یک مسافر در صندلی عقب چه اتفاقی خواهد افتاد.

حالت های مختلفی مانند روشن بودن بخاری یا پایین بودن شیشه‌های ماشین در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته است.

طبق این مطالعه بدترین حالت ممکن این است که شیشه ها بالا و بخاری روشن باشد. بهترین حالت نیز این است که هر ۴ پنجره ماشین پایین باشند. این مساله باعث می‌شود میزان تعویض هوای ماشین بالا باشد و از طرفی روشن بودن بخاری و بالا بودن شیشه باعث این اتفاق نمی‌شود.

توصیه دیگر این تحقیق این است که اگر قرار است فقط دو شیشه ماشین پایین باشد بهتر است شیشه‌های روبه روی هر فرد و نه شیشه‌های کناری پایین باشد.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که هوا از شیشه عقب وارد می‌شود و از شیشه جلو بیرون می‌رود و همین مساله باعث می‌شود که راننده بیشتر از مسافر در معرض خطر باشد. از نظر این مطالعه بهترین حالت برای جلوگیری از ابتلا در ماشین این است که با غریبه‌ها سوار ماشین نشوید چرا که پایین بودن شیشه‌ها در همه زمان‌ها مخصوصا در هوای سرد امکان پذیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *